Održan 13. Mobile Monday događaj u Srbiji - razvoj digitalnih proizvoda i VR u fokusu

Održan 13. Mobile Monday događaj u Srbiji - razvoj digitalnih proizvoda i VR u fokusu

Prvi na bini je bio Eirik Stephansen, Product Director u Telenor Digitalu koji je govorio o Capture-u i kako jedna velika kompanija, kao što je Telenor, kreira poizvod pristupajući ideji kao startap koristeći lean model canvas.

Oni su pošli od potrebe korisnika za skladištenjem i organizovanjem fotografija. Zatim su se fokusirali na probleme na koje nailaze korisnici, a to je da im se fotografije nalaze na više različitih uređaja, nemaju dovoljnu sigurnost skladištenja, imaju teškoće pri sortiranjudokumenata.

Rešenje su tražili od krajnih korisnika pomoću problemskih intervjua, zatim su rešenja predstavljali tim istim korisnicama i pitali ih za ocenu. Na taj način su potvrdili da li problem definisan kao polazna tačka za razvoj aplikacije, zaista i postoji, odnosno da li postoji potreba za ovakvim servisom.

Capture je servis koji predstavlja rešenje korisničkih potreba za čuvanjem i sortiranjem fotografija, video fajlova i dokumenata.  . Fokusira na tri funkcije: save, see, share. Glavna prednost  je jednostavna upotreba kao I sigurnost podataka.

Startapi na početku kreću od postavljanja problema, zatim rade na njegovom rešenju zajedno sa krajnjim korisnicima i zajedno dolaze do optimalnog rešenja. Capture možemo nazvati startapom u okviru Telenor grupe.

Telenor svim svojim pripejd i postpejd korisnicima poklanja Capture , kao i internet za njegovo korišćenje u naredne dve godine. On im donosi do 100GB ličnog prostora na internetu u kojem mogu besplatno da čuvaju fotografije i video sadržaje sa svog mobilnog telefona. Na taj način doprineli su dostupnosti mobilnog interneta i digitalnih servisa što većem broju ljudi.

Telenor Capture - from idea to product from Mobile Monday Srbija

Aplikacija Polovni Automobili

polovniautomobili.com deo su Infostud grupacije i na Mobile Monday pričali su o prelazu sa desktopa na mobile aplikaciju, kao i na koje su prepreke nailazili na tom putu, koje greške su pravili i koje rezultate su ostvarili.

Ova ekipa je 2012. uvela aplikaciju za Android, a 2014. za IOS. Imaju 4.5 prosečnu ocenu na Google Play-u i u segmentu oglasnika su prvi na listi. Sredinom prošle godine imali su preko 50% poseta sa mobilnog telefona što govori o uspehu njihove aplikacije. Prva verzija aplikacija, koja je lansirana 2012, imala je 25.471 preuzimanja.

Trenutno imaju 204.495 aktivnih korisnika i 3.411.947 mesečnih poseta na androidu, dok su na IOS-u te brojke manje, ali sa rastućim trendom.

Nakon osvajanja tržišta njihov cilj je zadržavanje korisnika kroz održavanje visokog kvaliteta, testiranja korisničkog doživljaja i konstantnog učenja.

Tehnička pozadina

U početku su pravili greške u tehnologiji koju su primenjivali. Prva verzija API-ja napravljena je kao SOAP server, gde su se javili problemi sa interoperabilnošću i održavanjem. Nakon toga prešli su na JSON REST - jednostavniji i brži razvoj.

Njihovu celokupnu dokumentaciju možete pogledati na sledećem linku http://www.polovniautomobili.com/json/doc

Klijentsku pozadinu radi eksterni partner. Za obe platforme se koristi native razvoj. Za Android Java, a za iOS Objective C. Nisu korišćene platforme za razvoj hibridnih aplikacija, kao ni alati za cross-platform razvoj.

Sada je pravo vreme za VR

Ninoslav Adžibaba (VR Labs)  predstavio je AR i VR kao nešto čije vreme ne dolazi tj. već je uveliko počelo. 2012. Oculus je prikupio skoro 2.500.000 miliona dolara preko Kickstartera i od tada se VR vratio na velika vrata. Još 1960-ih godina su se vršila istraživanja i kreirali VR alati, a taj trend se nastavio i 1990-ih.

VR eko sistem, kako ga je nazvao Ninoslav, trenutno se nalazi u fazi ranih prihvatioca. Pretpostavlja se da će tokom sledeće godine preći u fazu masovnog korišćenja. Trenutno postoje jako velika ulaganja u VR i to od strane vodećih kompanija u svetu, kao što su: Samsung, HTC, Google, Facebook, Apple, Sony itd.

“Sada je pravo vreme za VR jer je došlo do poklapanja razvoja tehnologije sa jedne strane i softvera, sadržaja i dostupnosti uređaja sa druge.”

Ono što će izneti celu VR priču, prema njegovim rečima, su mobilni telefoni - predviđa se da će više od 70% iskustva sa VRom korisnici imati preko moblinih telefona.

Za 3-4 godine će doći do usvajanja VR-a koji će promeniti način na koji učimo, radimo i komuniciramo. Samo neke od oblasti koje će VR promeniti su: igrice, kulturološke i društvene inovacije, mediji, marketing, medicina, arhitektura, putovanja…

Zamislite da ste sada u 2007. i znate koji uspeh će doživeti iPhone, kao prvi touch mobilni telefon. Šta biste uradili sa tom informacijom? Mi se trudimo da na taj način posmatramo VR i u Startitu želimo da počnemo razmenu znanja, tako da što ćemo omogućiti dostupnost VR alata za sve one koje zanima da isprobaju i upozanju virtuelni svet.

Virtuelna Stvarnost - Talas koji dolazi from Mobile Monday Srbija

Pokrovitelj Mobile Monday događaja u Srbiji je kompanija Telenor.

Podeli sa prijateljima :)

Predloi predavanje ili predavaca